Esfaxades que entren en concurs

Avui, si!  Ja podem presentar-vos les esfaxades seleccionades pel jurat per al premi #ESFAXAT!  Són les esfaxades amb fons groc…. de perill, perquè d’entre elles està l’esfaxada guanyadora!

 

@VoroAndres

 

#PremiRelatEsfaxat26 al valent que puga resumir en 280 caràcters la salutació a totes les autoritats presents a les gales de les Lletres Falleres.

 

@VoroAndres

 

President, coordinador del llibret… I encara voleu que tinga temps per a participar en els #RelatsEsfaxat26 ?

 

@OrtizNache34973

 

Tinc la dona gelosa: diu que a ella li faig llegits i a l’editor del llibret li responc de seguida. Fins a aquest punt hem aplegat?

 

@OrtizNache34973

 

Digueu-me que no sóc l’únic que s’ha fet el raïm davant de l’ordinador corregint el llibret… Bon any a tots els culturetes.

 

@VoroAndres

 

Feina llibretera per al 25 de desembre: Corregir 4 articles. Recordatori als col•laboradors deutors. Acabar l’explicació infantil. Fer els QR de l’audiollibre. Maquetar les fotos dels records 2025. I ja si sobra temps: dinar amb la família.

 

@OrtizNache34973

 

Si l’última Festa de les Lletres Falleres arrancara el pròxim 23 de gener a les 15.42, el discurs del president coincidiria exactament amb la cremà del monument gran de 2026 de la meua comissió. #PerUnGuioMesCurt

 

@OrtizNache34973

 

—Ja has acabat el llibret? —dius, mentre claves la teua pupil·la blava dins la meua… —Doncs fica’t a fer el dossier de la Promo! #NiSocPoesiaNiAcabemEnguany

 

@OrtizNache34973

 

La factura objecte de subvenció haurà d’estar escrita en valencià, tindre una tirada mínima de dues còpies i hi constarà el crèdit: «La falla s’ha gastat aquesta quantitat en el llibret». Presentar-nos el llibret és opcional. #BasesGVA2069

 

@lamayans69

 

En el món de les falles, tot és un embolic i els llibrets de falla, un art poc apreciat, un repic. Els que els fem amb carinyo, quasi sense retribució, són poetes en la penombra, sense cap valor ni honoració.

 

@lamayans69

 

Quatre fan el llibret, dos el lligen de veritat, mentre altres només pregunten quant ha costat…,però tranquils, l’any que ve, els mateixos al rescat.

 

@lamayans69

 

Quan participes fa temps i hui el 27 de gener t’adones que ja no són «piulades», sinó «Esfaxades». Pobre pardalet, el trobaré a faltar…

 

@lamayans69

 

Espere que tots els delegats i correctors de llibret vagen canviat l’accent de València…, merda…, «pareu la impressió…»!!!

 

@leticia.garciamartinez.9

 

– Per favor em facilitaria el seu llibre de família, per favor?

-Clar, ací el té.

-Però què fa? Aço és el llibre de falles!

– Vosté ha dit llibre de família, no? Doncs jo passe més temps fent el llibret de la falla que en la meua família…

– Següent, per favor…

 

@leticia.garciamartinez.9

 

Trump és com un president d’una falla d’especial, si no guanya es cabreja i et declara la guerra!

 

@leticia.garciamartinez.9

 

Trump és com una Fallera Major el dia de Sant Josep, no hi ha prou pintura per disimular la cansera!

@lamayans69

 

Potser la convocatòria eixirà quan ja hàgem cremat la falla, i el premi siga un «error inesperat», com diu la seua pantalla… Carregant…carregant…

 

@erxexo

 

 

#Exaltació26 Veient l’exaltacio de la FMV, sols espere que demà, a l’exaltació de la FMI V, vaja la Banda de València «femenina». És l’únic que em faria entendre que no hi haja una sola dona hui. Serà masculina? Misteris valencians.

 

@Mololo1975

 

Dels creadors de «Quant em toca el besamans de la Mare de Déu?, naix «Quin és el color de l’espolí de les Falleres Majors de València?»

 

@lamayans69

 

En el món de les falles, tot és un embolic i els llibrets de falla, un art poc apreciat, un repic. Els que els fem amb carinyo, quasi sense retribució, són poetes en la penombra, sense cap valor ni honoració.

 

@martiescandell

 

 

Què passa quan juntes en una família fallera al coordinador del llibret i a la secretària amb TOC a finals de gener? Que les xiquetes tenen fam i el sopar està per fer.

 

@lamayans69

 

Ja tenim el llibret imprés, mentrestant la GVA medita, «no s’ha trobat el recurs que heu sol·licitat», però el rebut del pagament, sempre ens troba!

 

@CarmiiPai

 

Dues coses són infinites: la paciència de la coordinadora del llibret i l’univers; i del segon no n’estic del tot segura.

 

@martiescandell

 

Per culpa de la GVA tinc el F5 més desgastat que el brussó de les despertaes

 

@CarmiiPai

 

De roig a blau el logo vola, això sí que corre i val; la resolució del llibret ja si això… per a Nadal.

 

@lamayans69

 

La GVA juga a l’amagatall, amb la data del llibret segrestada, ni un paper, ni un comunicat, només el silenci…, marca registrada. #Reseu

 

@OrtizNache34973

 

Vinga va, poseu-vos a esfaxar, que si no acabarà sent finalista algun recordatori dels Estudis Fallers de Xàtiva!

 

@lamayans69

 

L’impremta preguntant: “per a quan?”, i els delegats de llibret: “quan ells vulguen dir…”, perquè sense dia oficial de la GVA, tot és fe, esperança, valerianes i molt de patir.

 

 

@VoroAndres

 

1 de febrer i sols @OrtizNache34973, @lamayans69 i jo fent #RelatsEsfaxat26. Vinga va qui guanye convida a sopar!

 

@CarmiiPai

Prioritats ben clares té qui diu que ens representa: pintar logos corre molt, per a cultura… poca espenta

 

@OrtizNache34973

 

Què fou primer, l’ou o la gallina? De moment, només sabem que tots dos existien abans que les dates d’entrega de la GVA per a aquest exercici…

 

@VoroAndres

 

L’estat de salut mental dels llibreters fallers no pot anar a pitjor no? Acabar a temps, pleits amb la imprempta, errors amb el llibret enviat… GVA: subjecta’m el cubata!

 

@VoroAndres

 

La mitja marató de València? La marató de Nova York? Qui siga xulo que faça les inscripcions a tots els premis de @LletresFalleres en una sola vesprada! Ni la trilogia del Senyor dels anells tu!

@albertllueca

 

—I el besamans de les Falles, quan serà?

—Quan el protocol done permís… o quan s’alineen els planetes.

—¿I qui podrà anar?

—Els de sempre, els nerviosos de sempre.

—Ja estem que botem!

—Normal: el ritual té més misteri que una mascletà sense horari.

 

@RafaFormentin

 

Per favor, envia el article, sols falta el teu…. (I encara falten 23 més)

 

@RafaFormentin

 

Plantar un arbre, tindre un xiquet i fer un llibret… doncs plantem arbres i tinga’m xiquets.

 

@RafaFormentin

 

 

Benvolguts reis d’Orient, voldria que em portareu el llibret acabat… un regal que seguim esperant

 

@CarmiiPai

 

 

Saben aquell que diu que ja estem a 8 de febrer i encara no tenim clar quan s’han d’entregar els llibrets a València? Tant de bo fora un acudit del gran Eugenio i no la trista realitat.

 

@OrtizNache34973

 

 

—Vida… tinc un retard!

—No has enviat els treballs de Lletres a temps?

—Seràs pare!

—Que sí, que sí… Però tot el de Lletres Falleres està enviat?

 

@anaarnau3

 

 

2 de la matinada. Reps una notificació: el llibret ja està a la impremta! Respires alleujada. De sobte, recordes que et falta per acabar la crítica de la cavalcada, el protocol, la disfressa… El teu cap, col·lapsant. La vida, passant. Bona nit.

 

@OrtizNache34973

 

 

Estació del Nord: «El tren amb destinació Gandia eixirà amb 25 minuts de retard». Després d’entrar 10.000 vegades a la pàgina de la GVA, els retards de Renfe ja no em pareixen tan greus!

 

@rosana.munozcamacho

 

 

El llibret de falla, car com un pecat, fet tard i a la desesperada. Ens deixem els diners i la salut per uns premis de la Generalitat que només ixen als contes. Però patir gratis és patrimoni faller.

 

 

@rosana.munozcamacho

 

L’equip de llibret: delegades apagant focs, delegats prometent temps que no existeix, maquetadors sense vida social i correctors amb traumes. Tots explotats per igual i orgullosos… perquè “és per la falla”.

 

 

@carlos.segundorajadell

 

 

Dia de plantà: treballen tres, miren deu, beuen cinquanta. Cercaviles: se’n vestixen cinquanta, beuen quaranta-huit. Cremà: preparen tres, miren deu, beuen cinquanta (o més). Sens dubte, en la Cremà tanquem cicles.

 

 

@carlos.segundorajadell

 

 

Funcionari: GVA, dígam?

Jo: Se sap quan hi ha que presentar els llibrets de Falla?

Funcionari: El telèfon al que està cridant està apagat o fora de cobertura.

 

 

@OrtizNache34973

 

 

—Xe, Vicent, qui és eixe Salt Bae que hem convidat per a la presentació del llibret?

—Tu ves ficant a gelar el cava, que enguany fem podi a València!

 

 

@tpalomares

 

 

Endarrerir el concurs de llibrets de GVA, per a acabar fent les mateixes bases que en la subvenció de falles de València, qui més gasta, més guanya, eliminat paraules com coherència, originalitat i disseny a l’hora de valorar.

 

 

@martiescandell

 

 

Vista la convocatòria, si imprimim 50 pàgines amb “este llibre és una puta merda però cumplix les normes de la gva” tindrem mes punts q amb el nostre llibret

 

 

@Anameni243

 

“Despromoció i desús del valencià” ja s’ha dit?

 

@Anameni243

 

 

Entre “Llibret2026.PDF” i “LlibretDefinitiuAraSi2026.PDF”, hi ha tretze errates esmenades, cinc faltes corregides, tres accents canviats, dos anuncis modificats, tres fotos inserides i una amenaça d’infart.

 

@lamayans69

 

 

Ha sortit la convocatòria, i tinc ràbia i impotència, el premi va a pressupost, i la qualitat del llibret es queda en aparença… #lahistòriadunrobatori

 

@MaijoPerezS

 

 

Premi a la promoció de l’ús del valencià. Requisits de valoració: •40 punts per la factura de maquetació, disseny i impressió.

•20 punts per l’adequació del contingut en valencià.

COHERÈNCIA NO TROBADA

 

@tpalomares

 

 

En els premis de GVA, no s’han llegit els llibrets en la vida, i els van a llegir ara per vore les adequacions lingüístiques

 

@anarnau3

 

La convocatòria s’ha fet més llarga que un dia sense pa. Però per al que ha sigut, pagava la pena continuar esperant.

 

@MaijoPerezS

 

 

Si el que s’acaba reconeixent és sobretot el luxe, el format i la quantitat, potser hauríem de replantejar-nos anomenar-ho un premi a la millor facturació. Promocionar el valencià és estimar i cuidar la nostra llengua, no només embellir-la per fora.

 

@MaijoPerezS

 

 

L’Ofrena és emoció, llàgrimes i pensar ‘per què m’he posat aquestes sabates?’

 

@MaijoPerezS

 

 

El que tu veus: un llibret. El que jo veig: estrés, fotos velles i decisions de maquetació dubtoses.

 

@tpalomares

 

 

Segur que amb estes bases els premis de llibret de conselleria, també van acabar en les mans de gent del partit, funcionaris, i amiguets com les Vivendes VPP (per al PP) d’Alacant.

 

@tpalomares

 

 

Política lingüística està seguint el pla de Vox, primer degradar els premis i després eliminar-los, tingueu clar que el PP governa per no mana.

 

@OrtizNache34973

 

 

—Paco, per què hem imprés 800 exemplars si a penes apleguem a 40 fallers?

—Calla, Maruja! Que jo sé molt bé el que em faig!

 

@MaijoPerezS

 

 

Les reunions de falla: 10 minuts d’ordre del dia i 2 hores de xarrar del que no toca.

 

@MaijoPerezS

 

 

La cremà és el final de les Falles i el principi del ‘l’any que ve estic en menys carrecs’ (mentida).

 

@lamayans69

 

 

Els delegats del llibret, cabrejats i amb raó, la convocatòria no arriba, i la GVA sense donar explicacions. #lallenguanoestoca

 

@CarmiiPai

 

 

Diu que la cultura valenciana és prioritat, però la deixa aparcada al costat. Entre mentida i postureig, el nas ja li ha crescut, i els fallers a l’espera, fent cua, amb el llibret quasi perdut.

 

@_mm_27

 

 

El meu xic té tres prestatgeries plenes de llibrets, i està montant-se una altra model Gersby d’Ikea per a posar els que arreplegue este any.

Per a que després diguen que la cultura i el saber no ocupen espai!

 

@_mm_27

 

 

El 20 de març és el Dia Internacional de la Felicitat. Estic segura que l’elecció la va fer un veí que tenia baix de casa un casal faller.

 

@meraleixandre

 

 

Entre ninots i pólvora, la falla s’enriu de tot: crítica ràpida, burla fina i molta mala llet amb gràcia. Que la crítica siga festa i la festa, veritat.

 

@OrtizNache34973

 

 

Es comenta que Presidència està demorant l’entrega per salvar el cul a tots aquells que teníeu BOU en el llibret. Fins ací ens claven la tauromàquia!

 

@MaijoPerezS

 

 

La despertà és l’alarma més agressiva del món, però estranyament la trobem a faltar.

 

@Falla_Selgas

 

 

-Estàs més gros, no?

-Es que estic opositant per a guanyar el premi de llibrets de la GVA.

 

@Falla_Selgas

 

 

Anàvem a posar un text satíric-breu, però es que hui ha eixit la convocatòria dels premis dels GVA a la promoció i l’ús del valencià als llibrets de falla i després d’això no hi ha res que puga superar-ho.

 

@Anameni243

 

 

La factura en valencià dona punts o a soles importa la base imposable?

 

@Orgrau

 

 

Ser fallera és l’única religió on pagues una quota per a tindre dret a treballar gratis, dinar arròs socarrat i que et critiquen els fallers que sols apareixen la setmana de falles. El masoquisme més bonic del món!

 

@Orgrau

 

 

La quota de la falla és l’únic «tot inclòs» del món on tot el que inclou és treballar, aguantar reunions de tres hores i menjar cacauets com si fórem micos. Però no ens borrem ni a tirs!

 

@Orgrau

 

 

Treballar tot l’any en un llibret de més de 300 pàgines perquè el primer que faça el faller siga obrir-lo per darrere buscant-se a ell mateix com si fóra «On està Wally?». Un respecte als artistes de la lletra!

 

@Orgrau

 

 

— «En el llibret no s’han currat gens les fotos, jo no isc en cap!»

— «Vas enviar-ne alguna quan la delegació de llibret ho va demanar 50 vegades pel grup de difusió?»

— «No.»

 

@Orgrau

 

 

Diuen que si lliges tres pàgines del llibret sense buscar-te en una foto, a un membre de la delegació de llibret li ixen ales. 

 

@Orgrau

 

 

El llibret de falla no es llig, es pesa. Si no et trenca el braç en portar-lo a casa, és que la delegació no ha treballat prou.

 

@Orgrau

 

 

I el primer a l’ús del valencià és per a la falla que ha fet un llibre de tapa dura, moltes fotos i no ha buscat bon preu a la impremta. Enhorabona!

 

@Orgrau

 

 

Tindrien vergonya de publicar estes bases des de la Generalitat i per això han tardat tant en publicar-les? Vergonya!

 

@Orgrau

 

 

A qui li se fa llarg el mes de gener és perquè no està fent llibret.

 

@VoroAndres

 

 

A este pas valdrà més el quilo de llibret que el gasoil

 

@VoroAndres

 

 

Farem un concurs de coques salades i valorarem la seua simpatia, si són còmodes per a seure’s i si funcionen amb combustible biodegradable.

 

@milioroda

 

 

-Doneu-me un grrr!

-Un què?

-Un grrr!

-A este què li passa hui?

-Res, que acaba de guanyar un premi amb el llibret de la falla.

-I què té a veure el del grrr…?

-Doncs que vol que algú de la falla li done les grrr… gràcies.

 

Molta sort!!!

error: Contingut protegit!!!! Les imatges i documents disponibles en esta web es faciliten únicament prèvia sol·licitud. El sol·licitant haurà d'indicar la seua identitat, les dades de contacte i la finalitat exacta de l'ús previst. No s'autoritza la seua publicació, reproducció, cessió o modificació sense consentiment exprés del titular dels drets o de les persones afectades. Les dades facilitades es tractaran només per a gestionar la sol·licitud i exercir, si és el cas, els drets d'imatge, autor i protecció de dades