Avui, si! Ja podem presentar-vos les esfaxades seleccionades pel jurat per al premi #ESFAXAT! Són les esfaxades amb fons groc…. de perill, perquè d’entre elles està l’esfaxada guanyadora!
@VoroAndres
#PremiRelatEsfaxat26 al valent que puga resumir en 280 caràcters la salutació a totes les autoritats presents a les gales de les Lletres Falleres.
@VoroAndres
President, coordinador del llibret… I encara voleu que tinga temps per a participar en els #RelatsEsfaxat26 ?
@OrtizNache34973
Tinc la dona gelosa: diu que a ella li faig llegits i a l’editor del llibret li responc de seguida. Fins a aquest punt hem aplegat?
@OrtizNache34973
Digueu-me que no sóc l’únic que s’ha fet el raïm davant de l’ordinador corregint el llibret… Bon any a tots els culturetes.
@VoroAndres
Feina llibretera per al 25 de desembre: Corregir 4 articles. Recordatori als col•laboradors deutors. Acabar l’explicació infantil. Fer els QR de l’audiollibre. Maquetar les fotos dels records 2025. I ja si sobra temps: dinar amb la família.
@OrtizNache34973
Si l’última Festa de les Lletres Falleres arrancara el pròxim 23 de gener a les 15.42, el discurs del president coincidiria exactament amb la cremà del monument gran de 2026 de la meua comissió. #PerUnGuioMesCurt
@OrtizNache34973
—Ja has acabat el llibret? —dius, mentre claves la teua pupil·la blava dins la meua… —Doncs fica’t a fer el dossier de la Promo! #NiSocPoesiaNiAcabemEnguany
@OrtizNache34973
La factura objecte de subvenció haurà d’estar escrita en valencià, tindre una tirada mínima de dues còpies i hi constarà el crèdit: «La falla s’ha gastat aquesta quantitat en el llibret». Presentar-nos el llibret és opcional. #BasesGVA2069
@lamayans69
En el món de les falles, tot és un embolic i els llibrets de falla, un art poc apreciat, un repic. Els que els fem amb carinyo, quasi sense retribució, són poetes en la penombra, sense cap valor ni honoració.
@lamayans69
Quatre fan el llibret, dos el lligen de veritat, mentre altres només pregunten quant ha costat…,però tranquils, l’any que ve, els mateixos al rescat.
@lamayans69
Quan participes fa temps i hui el 27 de gener t’adones que ja no són «piulades», sinó «Esfaxades». Pobre pardalet, el trobaré a faltar…
@lamayans69
Espere que tots els delegats i correctors de llibret vagen canviat l’accent de València…, merda…, «pareu la impressió…»!!!
@leticia.garciamartinez.9
– Per favor em facilitaria el seu llibre de família, per favor?
-Clar, ací el té.
-Però què fa? Aço és el llibre de falles!
– Vosté ha dit llibre de família, no? Doncs jo passe més temps fent el llibret de la falla que en la meua família…
– Següent, per favor…
@leticia.garciamartinez.9
Trump és com un president d’una falla d’especial, si no guanya es cabreja i et declara la guerra!
@leticia.garciamartinez.9
Trump és com una Fallera Major el dia de Sant Josep, no hi ha prou pintura per disimular la cansera!
@lamayans69
Potser la convocatòria eixirà quan ja hàgem cremat la falla, i el premi siga un «error inesperat», com diu la seua pantalla… Carregant…carregant…
@erxexo
#Exaltació26 Veient l’exaltacio de la FMV, sols espere que demà, a l’exaltació de la FMI V, vaja la Banda de València «femenina». És l’únic que em faria entendre que no hi haja una sola dona hui. Serà masculina? Misteris valencians.
@Mololo1975
Dels creadors de «Quant em toca el besamans de la Mare de Déu?, naix «Quin és el color de l’espolí de les Falleres Majors de València?»
@lamayans69
En el món de les falles, tot és un embolic i els llibrets de falla, un art poc apreciat, un repic. Els que els fem amb carinyo, quasi sense retribució, són poetes en la penombra, sense cap valor ni honoració.
@martiescandell
Què passa quan juntes en una família fallera al coordinador del llibret i a la secretària amb TOC a finals de gener? Que les xiquetes tenen fam i el sopar està per fer.
@lamayans69
Ja tenim el llibret imprés, mentrestant la GVA medita, «no s’ha trobat el recurs que heu sol·licitat», però el rebut del pagament, sempre ens troba!
@CarmiiPai
Dues coses són infinites: la paciència de la coordinadora del llibret i l’univers; i del segon no n’estic del tot segura.
@martiescandell
Per culpa de la GVA tinc el F5 més desgastat que el brussó de les despertaes
@CarmiiPai
De roig a blau el logo vola, això sí que corre i val; la resolució del llibret ja si això… per a Nadal.
@lamayans69
La GVA juga a l’amagatall, amb la data del llibret segrestada, ni un paper, ni un comunicat, només el silenci…, marca registrada. #Reseu
@OrtizNache34973
Vinga va, poseu-vos a esfaxar, que si no acabarà sent finalista algun recordatori dels Estudis Fallers de Xàtiva!
@lamayans69
L’impremta preguntant: “per a quan?”, i els delegats de llibret: “quan ells vulguen dir…”, perquè sense dia oficial de la GVA, tot és fe, esperança, valerianes i molt de patir.
@VoroAndres
1 de febrer i sols @OrtizNache34973, @lamayans69 i jo fent #RelatsEsfaxat26. Vinga va qui guanye convida a sopar!
@CarmiiPai
Prioritats ben clares té qui diu que ens representa: pintar logos corre molt, per a cultura… poca espenta
@OrtizNache34973
Què fou primer, l’ou o la gallina? De moment, només sabem que tots dos existien abans que les dates d’entrega de la GVA per a aquest exercici…
@VoroAndres
L’estat de salut mental dels llibreters fallers no pot anar a pitjor no? Acabar a temps, pleits amb la imprempta, errors amb el llibret enviat… GVA: subjecta’m el cubata!
@VoroAndres
La mitja marató de València? La marató de Nova York? Qui siga xulo que faça les inscripcions a tots els premis de @LletresFalleres en una sola vesprada! Ni la trilogia del Senyor dels anells tu!
@albertllueca
—I el besamans de les Falles, quan serà?
—Quan el protocol done permís… o quan s’alineen els planetes.
—¿I qui podrà anar?
—Els de sempre, els nerviosos de sempre.
—Ja estem que botem!
—Normal: el ritual té més misteri que una mascletà sense horari.
@RafaFormentin
Per favor, envia el article, sols falta el teu…. (I encara falten 23 més)
@RafaFormentin
Plantar un arbre, tindre un xiquet i fer un llibret… doncs plantem arbres i tinga’m xiquets.
@RafaFormentin
Benvolguts reis d’Orient, voldria que em portareu el llibret acabat… un regal que seguim esperant
@CarmiiPai
Saben aquell que diu que ja estem a 8 de febrer i encara no tenim clar quan s’han d’entregar els llibrets a València? Tant de bo fora un acudit del gran Eugenio i no la trista realitat.
@OrtizNache34973
—Vida… tinc un retard!
—No has enviat els treballs de Lletres a temps?
—Seràs pare!
—Que sí, que sí… Però tot el de Lletres Falleres està enviat?
@anaarnau3
2 de la matinada. Reps una notificació: el llibret ja està a la impremta! Respires alleujada. De sobte, recordes que et falta per acabar la crítica de la cavalcada, el protocol, la disfressa… El teu cap, col·lapsant. La vida, passant. Bona nit.
@OrtizNache34973
Estació del Nord: «El tren amb destinació Gandia eixirà amb 25 minuts de retard». Després d’entrar 10.000 vegades a la pàgina de la GVA, els retards de Renfe ja no em pareixen tan greus!
@rosana.munozcamacho
El llibret de falla, car com un pecat, fet tard i a la desesperada. Ens deixem els diners i la salut per uns premis de la Generalitat que només ixen als contes. Però patir gratis és patrimoni faller.
@rosana.munozcamacho
L’equip de llibret: delegades apagant focs, delegats prometent temps que no existeix, maquetadors sense vida social i correctors amb traumes. Tots explotats per igual i orgullosos… perquè “és per la falla”.
@carlos.segundorajadell
Dia de plantà: treballen tres, miren deu, beuen cinquanta. Cercaviles: se’n vestixen cinquanta, beuen quaranta-huit. Cremà: preparen tres, miren deu, beuen cinquanta (o més). Sens dubte, en la Cremà tanquem cicles.
@carlos.segundorajadell
Funcionari: GVA, dígam?
Jo: Se sap quan hi ha que presentar els llibrets de Falla?
Funcionari: El telèfon al que està cridant està apagat o fora de cobertura.
@OrtizNache34973
—Xe, Vicent, qui és eixe Salt Bae que hem convidat per a la presentació del llibret?
—Tu ves ficant a gelar el cava, que enguany fem podi a València!
@tpalomares
Endarrerir el concurs de llibrets de GVA, per a acabar fent les mateixes bases que en la subvenció de falles de València, qui més gasta, més guanya, eliminat paraules com coherència, originalitat i disseny a l’hora de valorar.
@martiescandell
Vista la convocatòria, si imprimim 50 pàgines amb “este llibre és una puta merda però cumplix les normes de la gva” tindrem mes punts q amb el nostre llibret
@Anameni243
“Despromoció i desús del valencià” ja s’ha dit?
@Anameni243
Entre “Llibret2026.PDF” i “LlibretDefinitiuAraSi2026.PDF”, hi ha tretze errates esmenades, cinc faltes corregides, tres accents canviats, dos anuncis modificats, tres fotos inserides i una amenaça d’infart.
@lamayans69
Ha sortit la convocatòria, i tinc ràbia i impotència, el premi va a pressupost, i la qualitat del llibret es queda en aparença… #lahistòriadunrobatori
@MaijoPerezS
Premi a la promoció de l’ús del valencià. Requisits de valoració: •40 punts per la factura de maquetació, disseny i impressió.
•20 punts per l’adequació del contingut en valencià.
COHERÈNCIA NO TROBADA
@tpalomares
En els premis de GVA, no s’han llegit els llibrets en la vida, i els van a llegir ara per vore les adequacions lingüístiques
@anarnau3
La convocatòria s’ha fet més llarga que un dia sense pa. Però per al que ha sigut, pagava la pena continuar esperant.
@MaijoPerezS
Si el que s’acaba reconeixent és sobretot el luxe, el format i la quantitat, potser hauríem de replantejar-nos anomenar-ho un premi a la millor facturació. Promocionar el valencià és estimar i cuidar la nostra llengua, no només embellir-la per fora.
@MaijoPerezS
L’Ofrena és emoció, llàgrimes i pensar ‘per què m’he posat aquestes sabates?’
@MaijoPerezS
El que tu veus: un llibret. El que jo veig: estrés, fotos velles i decisions de maquetació dubtoses.
@tpalomares
Segur que amb estes bases els premis de llibret de conselleria, també van acabar en les mans de gent del partit, funcionaris, i amiguets com les Vivendes VPP (per al PP) d’Alacant.
@tpalomares
Política lingüística està seguint el pla de Vox, primer degradar els premis i després eliminar-los, tingueu clar que el PP governa per no mana.
@OrtizNache34973
—Paco, per què hem imprés 800 exemplars si a penes apleguem a 40 fallers?
—Calla, Maruja! Que jo sé molt bé el que em faig!
@MaijoPerezS
Les reunions de falla: 10 minuts d’ordre del dia i 2 hores de xarrar del que no toca.
@MaijoPerezS
La cremà és el final de les Falles i el principi del ‘l’any que ve estic en menys carrecs’ (mentida).
@lamayans69
Els delegats del llibret, cabrejats i amb raó, la convocatòria no arriba, i la GVA sense donar explicacions. #lallenguanoestoca
@CarmiiPai
Diu que la cultura valenciana és prioritat, però la deixa aparcada al costat. Entre mentida i postureig, el nas ja li ha crescut, i els fallers a l’espera, fent cua, amb el llibret quasi perdut.
@_mm_27
El meu xic té tres prestatgeries plenes de llibrets, i està montant-se una altra model Gersby d’Ikea per a posar els que arreplegue este any.
Per a que després diguen que la cultura i el saber no ocupen espai!
@_mm_27
El 20 de març és el Dia Internacional de la Felicitat. Estic segura que l’elecció la va fer un veí que tenia baix de casa un casal faller.
@meraleixandre
Entre ninots i pólvora, la falla s’enriu de tot: crítica ràpida, burla fina i molta mala llet amb gràcia. Que la crítica siga festa i la festa, veritat.
@OrtizNache34973
Es comenta que Presidència està demorant l’entrega per salvar el cul a tots aquells que teníeu BOU en el llibret. Fins ací ens claven la tauromàquia!
@MaijoPerezS
La despertà és l’alarma més agressiva del món, però estranyament la trobem a faltar.
@Falla_Selgas
-Estàs més gros, no?
-Es que estic opositant per a guanyar el premi de llibrets de la GVA.
@Falla_Selgas
Anàvem a posar un text satíric-breu, però es que hui ha eixit la convocatòria dels premis dels GVA a la promoció i l’ús del valencià als llibrets de falla i després d’això no hi ha res que puga superar-ho.
@Anameni243
La factura en valencià dona punts o a soles importa la base imposable?
@Orgrau
Ser fallera és l’única religió on pagues una quota per a tindre dret a treballar gratis, dinar arròs socarrat i que et critiquen els fallers que sols apareixen la setmana de falles. El masoquisme més bonic del món!
@Orgrau
La quota de la falla és l’únic «tot inclòs» del món on tot el que inclou és treballar, aguantar reunions de tres hores i menjar cacauets com si fórem micos. Però no ens borrem ni a tirs!
@Orgrau
Treballar tot l’any en un llibret de més de 300 pàgines perquè el primer que faça el faller siga obrir-lo per darrere buscant-se a ell mateix com si fóra «On està Wally?». Un respecte als artistes de la lletra!
@Orgrau
— «En el llibret no s’han currat gens les fotos, jo no isc en cap!»
— «Vas enviar-ne alguna quan la delegació de llibret ho va demanar 50 vegades pel grup de difusió?»
— «No.»
@Orgrau
Diuen que si lliges tres pàgines del llibret sense buscar-te en una foto, a un membre de la delegació de llibret li ixen ales.
@Orgrau
El llibret de falla no es llig, es pesa. Si no et trenca el braç en portar-lo a casa, és que la delegació no ha treballat prou.
@Orgrau
I el primer a l’ús del valencià és per a la falla que ha fet un llibre de tapa dura, moltes fotos i no ha buscat bon preu a la impremta. Enhorabona!
@Orgrau
Tindrien vergonya de publicar estes bases des de la Generalitat i per això han tardat tant en publicar-les? Vergonya!
@Orgrau
A qui li se fa llarg el mes de gener és perquè no està fent llibret.
@VoroAndres
A este pas valdrà més el quilo de llibret que el gasoil
@VoroAndres
Farem un concurs de coques salades i valorarem la seua simpatia, si són còmodes per a seure’s i si funcionen amb combustible biodegradable.
@milioroda
-Doneu-me un grrr!
-Un què?
-Un grrr!
-A este què li passa hui?
-Res, que acaba de guanyar un premi amb el llibret de la falla.
-I què té a veure el del grrr…?
-Doncs que vol que algú de la falla li done les grrr… gràcies.
